18 Aralık 2012 Salı

SEBZELİ TAVUKLU ÇİN MAKARNASI

Tarif Malzemeleri

- 1 paket hazir cin makarnasi
- 300 gr tavuk gögüsü
- 3 havuc
- 1 pirasa
- 1 dolmalik biber
- 1 sogan
- 4 dis sarimsak
- 1 paket taze soya filizi
- soya sosu
- aycicek yagi
- tuz, karabiber, pul biber
- Sambal Oelek, bu aci biber salcasi tipinde bir sos ve eger isterseniz pisirme esnasinda ya da sonradan benim gibi servis ederken yemegin üzerine ilave edebilirsiniz. DIKKAT! Cok aci, ama lezzetli.
Tarifin Hazırlanışı

1. Ise ilk önce tavuk gögüsünü kestikten sonra sosa sosuyla marine etmeyle baslayalim. En iyi sonucu yine bir gece önceden marine edilmis bir tavuk eti olur bence, soya sosu eti cok güzel hem yumusatiyor hemde lezzet katiyor.

2. Tencerenin icinde kaynayan suyun icine bir paket cin makarnasi attim ve ocaktan cektim. 5 dakika boyunca kaynamis suyun icince öylece pisti ve sonrada süzdüm ve bir kenara aldim.

3. Tüm sebzeler yikandi ve dograndi, havuclari ve biberi jülyen olarak kestim. Wok tavaya bir miktar sivi yag aldim ve sogan, biber ve havuc üclüsünü sürekli karistirarak pisirdim. Dikkatli olun, öyle cok fazla pismesi gerekmiyor, bu asamada sarimsaklarin iki tanesini ezerek sebzelerin icine kattim. Sebzelerin isi bittikten sonra wok tavadan aldim ve bir kenara biraktim.

4. Simdi sira tavuk etinde, bir miktar sivi yagla bunlari da karistira karistira yine 2 tane ezilmis sarimsak katarak icine. Tavuklar pisip suyuda kaybolunca hazirdir demek.

5. En son asama olarak ta tavuk etiyle süzdügüm makarnalari bulusturdum, bir güzel karistirdim ve sonra icine önceden pisirdigim sebzeleride ekledim, yine bir güzel harmanladim ve en son olarak ta benim en cok sevdigim ilave olan soya filizlerini kattim icine. Bunlarin cok fazla hatta hic pismesi gerekmiyor, diri diri daha da güzel oluyor, hemde de saglikla ilgili faydasi acisindan.

6. Yemegimize baharatlari ve bolca soya sosu ile tadini veriyoruz, tuz ile dikkatli olun soya sosunda zaten tuz var.



1 yorum:

  1. MERHABALAR TARİF İŞTAH AÇIYOR DOĞRUSU.AYRICA DİĞER YAYINLARINIZ VE GİFLERİNİZDE ÇOK GÜZELLER:))) SEVGİLER...

    YanıtlaSil