13 Mayıs 2013 Pazartesi

İÇLİ HAMUR KIZARTMASI

8681942072_dcb9870c98_z
İÇLİ HAMUR KIZARTMASI
Malzemeler
  • 6 su bardağı un
  • 1 buçuk su bardağı az ılınmış su
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ ( zeytinyağı kullanıyorum)
  • 1 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • yarım kibrit kutusu kadar yaşmaya (ben kuru instant maya kullandım)
  • tuz
Nasıl Yapılır?
  • Az ılınmış suda maya ve şeker eritilir daha sonra tüm malzemeler karıştırılır kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir…
  • Hamuru akşamdan yoğurun. Sabaha kadar beklesin. 2 gün beklese de hiç bir şey olmuyor.
  • Mayalanan hamurdan iri portakal büyüklüğünde parçalar alıp yarım cm. kalınlığında açın.
  • Üzerine bir dilim domates, bir dilim sucuk (Olmasa da olur), bir dilim kaşar peyniri koyun. Bu üç parça üst üste dizilecek ama bu şekilde hamura aralıklı olarak yerleştirilecek.
  • Aynı büyüklükte ikinci bir hamur daha açın ve ilk hamurun üzerine kapatın. Elinizle ara yerlere hafifçe bastırın.
  • Klasik su bardağıyla, içli kısımları ortalayacak şekilde bastırarak kesin. Kenarların iyi kapandığından emin olun.
  • Hepsini kesince kızgın yağa atıp arkalı önlü kızartın.
  • Ben kalan parçaları hiç toparlamadan küçük parçalara kesip olduğu gibi kızarttım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder