20 Nisan 2012 Cuma

ÇAY KEYFİ


Ortalık kar ve kışdı,
Ellerim üşüdü ,

Yolda sana gelirken ,
Bir bardak çay sıcak ve buğulu, 

Bir içimlik tadı ,tuzu.
Bir bardak çay tadında,

Sana gelişlerim.
Hadi ,hadi sen,
Hazırlasana tavşan kanı çayı,
Doldursana benim bardağıma.

Lütfen ,İnce belli bardakda olsun,
İncecik cam bardak biçiminde,
Ve küçücük olsun çay içiminde,
Bardağımı sakın unutmayasın,
Bir bardak da sen doldur,

Karşıma gel otur,
Hadi sen de iç yudum yudum,
Yaşam çay keyfi tadında,
Yudum yudum iç içebilirsen.

Ne güzel keyif veriyor insana,
Hele soğukta,
Üşüyen ellerimle sarıyorum,
Dudaklarımda sıcaklığı,
Kokusu da tatlı,
Dilim de değişmeyen o eşsiz tadı,
Gözlerimiz de sana hasretlik,
Haydi yüreğim sende hisset,
Çayın o sıcaklığını,
Buharına bak,
Yakmasın seni.

Her üşüdüğüm de elime çay alırım,

Isıtır üşüyen ellerimi,
Kuzine sobasının başında,
Sokulurum,ona yavaşdan,
Kurulurum koltuğa hemen,

Attığın odunların çıtırsı işitilir,
Bazen ışıklar giderdi,
Uzaktan gelir kurt ulumaları,
Sobada kaynayan çayın cızırtısı,
Yüreğime düşer ürkek,
Masal kahramanları,
Hadi,

Hadi sen,
Yüreğimi sevginle ısıt,
Rahatlatsın senin gelişinle.

Beklerdim seni gece karanlığında,
Yüreğim yorulmuş,sensizlikden,
Bilirdim,hep bana uzakdın,
Hep hayata barışıkdın,
Gözümden sakındığım,

Gönlümün sultanıydın,
Hadi hadi anlat,
Hadi bahset,ikimizden,
Ve geleceğimizden.

Bazen konuşmayıp susardık,
Kaşığın şıngırtısı duyulurdu,
Gözlerimiz dışarıya süzülürdü,
Uzağa bakardı gelen var mı diye?
Gözlerdi,gelen ve gidenleri,
Söyleyecek söz gelmezdi ,aklımıza,
Çay bahaneydi bizde,

Gözlerimiz konuşurdu,
Hadi hadi kalk,
Bir bardak daha kat,
Hayat kısa çay içimi tadında,

Dolu dolu yaşasana.

Uzaktan bir gurbet türküsü,

İşitilirdi görmeden,
Turnalar konardı,

Gönül bağımıza,
Eksik kalan sevdalar yanımızda,
Bir içimlik sigara tadında,

Ve uzayan gurbet yolunda,
Kalırdı,bizde,
Alıp götürürdü,
Bizi uzaklara,
Sevdiklerimize,
Özlediklerimize,
Eksiklerimize,

Artılarımıza,
Kayboldum gene,
Hadi sene,
Hadi sen,beni 

Karşılasana..!

Gitmek vakit geldi gene,
Gitmek vakti hadisene,
Güzeldi,senle  çay keyfi,
Isındı ellerim ve yüreğim,
Yüreğimin ateşi söndü sevginle,
Hadi kalksana,
Kalk da beni,uğurlasana,
Yola kendini,
Vursana..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder