15 Kasım 2013 Cuma

DOLGULU ÇİÇEK KURABİYE



Malzemeler
  • 2 yumurta
  • 100 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 3.5-4 su bardağı un
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
İç malzemesi
  • 3 adet haşlanmış patates
  • 1 çay bardağı beyaz peynir rendesi
  • 8-10 dal ince doğranmış maydanoz
  • Karabiber, tuz, isteğe bağlı kırmızı biber
Üzeri için
  • 1 adet yumurta sarısı(ben ayrıca kullandım)
  • İç ay çekirdeği
Nasıl Yapılır?
  • Soğuk tereyağı ve unu robottan geçirin. Robotunuz yoksa yumuşak tereyağı kullanın.
  • Sıvıyağ, yoğurt, yumurta, kabartma tozu ve tuzu ekleyip yeniden yoğurun. Ben yoğurma işlemini tamamen robotta yaptım.
  • Un serptiğiniz tezgaha hamuru alın. Üzerine de un serpip merdaneyle yarım santim kalınlığında açın.
  • Bir su bardağı veya yuvarlak kurabiye kalıbıyla hamurdan daireler kesin.
  • Dairelerden birinin ortasına patatesli içten koyun. Kenarlarına iç malzemenin gelmemesine dikkat edin.
  • 2. daireyi diğerinin üzerine kapatın. Ortasını ve kenarlarını hafifçe bastırın.
  • Bıçakla veya kürdanın ucuyla kurabiyenin kenarlarına eşit aralıklarla 8 kesik atın.
  • Çocuklar için kurabiyelerin bir kısmına tahta şişlerden takabilirsiniz. Ben ince kürdan kullandım fakat kalın ve yassı kürdan çok daha sağlam olur.
  • Kurabiyelerin üzerine fırçayla yumurta sarısı sürün.
  • Kurabiyenin tam orta kısmına iç ay çekirdeği serpin.
  • 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder