29 Kasım 2012 Perşembe

EV YAPIMI CAPPUCİNO


Bildiğiniz Nescafe'yi kullanarak evde cappuccino yapıyoruz!
Ben yarı yarıya süt ve su kullanıyorum. Tamamını sütle yaptığım da oluyor ama o bana biraz fazla kremalı geliyor, biraz ağır buluyorum.
2 kişilik yaptığımızı düşünelim. Bir fincan süt, bir fincan suyu cezveye koyup kaynaması için ocağa koyuyoruz. Yalnız ölçü alırken fincanları tamamen doldurmayın ki köpük için yer kalsın.Bir adet küçük su şişesine fincan başına 1.5 tepeleme çay kaşığı kadar kahve ve 2 çay kaşığı kadar da şeker koyuyoruz. Şeker oranı değişebilir ama çok az da olsa koymanızı öneririm, köpürmeye faydası oluyor sanırım. Kahve olarak standart ve gold Nescafe'yi denedim, ikisiyle de oluyor. Tchibo'nun kahvesi de çok başarılı. Name:  DSC_0684.jpg
Views: 1663
Size:  24.2 KBŞişenin içine çok az, bir parmak yüksekliğinde SOĞUK su ekliyoruz.
(Suyun soğuk olması çok önemli. Kazara ilk seferinde sıcak suyla yaptım, şişeyi açar açmaz etrafa öyle bir saçıldı ki mutfakta tüm yerler, dolaplar battı.)Name:  DSC_0688.jpg
Views: 1668
Size:  18.8 KB
Şişenin kapağını kapatıp 30 sn kadar çalkalıyoruz, köpürüyor. Bu işlemi cezvedeki süt kaynadığında ya da kaynamak üzereyken yaparsanız iyi olur çünkü bekleyince sönebilir.
Sütü fincanlara koyup üstüne de şişeden kahveli köpüğümüzü ekliyoruz.Name:  DSC_0690.jpg
Views: 1663
Size:  28.9 KBSütün beyaz köpüğüyle kahveli köpük bir arada alacalı bir renk yaratıyor. Desen yaratmak bile mümkün olabilir. Süte ayrıca kahve eklemenize gerek yok, içerken köpük kısmı bittiğinde alt tarafın da kahveyi çekip sütlü kahve rengini aldığını görebilirsiniz.

Dikkat etmek gereken bir nokta hazırlanır hazırlanmaz servis edilmesi gerektiği.
Çünkü köpük kısmı hazırlandıktan sonra 2-3 dakika içinde sönmeye başlıyor, hoş bir görüntü olmuyor.

Hiçbir kimyasal madde içermeyen cappuccino'nuz hazır.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder