12 Aralık 2011 Pazartesi

Manilererimiz devam

Sincanlı'nın kazları,
Mavi mavi gözleri,
Nede güzel oluyor,
.................kızları.

Masa üstünde kehribar,
Sen zengin ben kibar,
Gittin yarim gelmedin,
Bu kadar mı ihtibar.

Tarlada kaşık çıktı,
İçi bulaşık çıktı,
İmtihanı vermemiş,
Dili dolaşık çıktı.

Tayyare dik gider,
İçinde mektup gider,
Çok okuma sevdiğim,
Öğretmen olsan yeter.

Kaynanam şebek gibi,
Görümcem köpek gibi,
Oğlanıda sorarsan,
Ağlayan bebek gibi.

Çayırda ot yolarım,
Parmağıma dolarım,
Çok konuşma kaynana ,
Saçlarını yolarım.

Manileri çok severim,
Hepsini yazar çizerim,
Beğenmeyen olursa,
Çeker giderim.

Mendilim var kokulu,
Sağ cebimde sokulu,
Yarimi adam eden,
İmam Hatip okulu.

Akçeşmenin ayağı
Ayağı değil bayağı
Çok üzülmen efendim,

Kaynanam kazan karası,
Görümcem Allah belası,
Oğlanı da sorarsan ,
Baklavanın ortası.

Kaynanam oluverse,
Dolmayı sarıverse,
Ocağa koyuverse,
Yemeden ölüverse.

Kaynanayı ne yapmalı,
Kaynar kazana atmalı,
Yandım gelin dedikçe,
Altına odun basmalı,

Kaynanayı ne yapmalı,
Merdiven atmalı,
Yandım gelin dedikçe,
Yuvarlayıp atmalı.

Damdan dama gezerim,
Mavi boncuk dizerim,
Kayın babama söyle,
Ben kızından güzelim.

Kara dut parmak gibi,
Sevdiğim kaymak gibi,
Sevdiğime bakanlar,
Kurusun yaprak gibi.

Dolmuş geliyor dolmuş,
Dolmuşun önü solmuş,
Bizimle kakışanların,
Ciğerleri solmuş.

Kaynanamı severim,
Altına minder dizerim,
Oğlan evden gidince,
Süpürgeyle döverim.

Taze yaprak dolması,
İçindedir kıyması,
Herkese nasip olmaz,
..................kız alması.

Ak sıkmalar giyersin.
Kime boyun eğersin,
Eğme oğlan boynunu ,
Baban seni eversin.




Basıverin dayağı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder