12 Aralık 2011 Pazartesi

MANİLER SİNANPAŞA


Kültürümüz Yazdır
MANİLER ve TÜRKÜLER

Kaynak:(Eşe AYÇAKAL)
Ak sıkmalar geyersin
Kime boyun eğersin
Eğme oğlan boynunu
Buban seni eversin
Kestine gömdüm ocağa
Patladı gitti bucağa
Ne duruyon orada
Galgı da gel buraya
Arpalar fildir yarim
Ağlatma güldür yarim
Sen orada ben burda
Gönüller birdir yarim
Guşanenin gapağı
İçi dolu yapağı
Biz bir gelin alıyoz
Ak havlanın topağı
Goca çeşme harlayo
Tülü tırpan yağlayo
Tülü’yü de sorarsan
Ayşe… deye ağlayo
Koyunları akışır
Çobanları bakışır
Koyun güden yarime
Ne keydirsen yakışır
Gaynanam oluverse
Dolmayı sarıverse..
Yemeden ölüverse
Köprünün altı diken
Yaktın beni gül iken
Mevlam da seni yaksın
Üç günlük gelin iken
Goca çeşme şarlayo
Güğümleri parlayo
Nuh Köyü’nün gızları
Goca deye ağlayo
Iraftaki zinile
El vurmadan inile
Askerdeki yarimin
Gulakları çinile
Kara tren kayda gel
Askerini say da gel
Yarim benim küçücük
Guy trene al da gel
Trenin bacaları
Gündüzdür geceleri

Güzel güzel kızların
Ben olsam gocaları
(Ellemen gelinleri eskerdir gocaları)
Tren gelir kışladan
Direkleri vişneden
Kemal Paşa değil mi
Gelinleri neşelendiren
Yunan aldı hırkamı
Giyemedim sarkamı(urba)
Yolla İsmet(Paşa) yarimi
Biçemedim tırpanı
Goca inenin yurdusu
Nerde yarin ordusu
Bu gecede gelmezsen
Beklemecen doğrusu
Enterisi çil yeşil
Çayda kumlar gaynaşır
Yatmış yarin dizine
Cıvıl cıvıl söyleşir
Enterin dikildi mi
Şeriğin çekildi mi
Söyle deyusun gızı
Dillerin dutuldu mu
Bu dağları delik delik delerin
Galbır alır toprağını elerin
Yarim koyun ben kuzu
Ardı sıra melerin
Mektup yazdım garadan
Dağlar kalksın aradan
Ne güzel de yaratmış
İkimizi yaradan
(Bu dağlar kalkmayınca
Eremeyiz murada)
Dambaşı da kediler
Miyav miyav dediler
İki ninem bir oldu
Bir dedemi yediler(öldürdüler)
Çadır gurdum
Akçaşer’in(Kumalar’ın)düzüne
Sızı girdi dizlerimin(yüreğimin) bağına(içine)
Varın söyleyin jandarmanın yüzüne
(Ünnen-çağırın gelin Beygircioğlu dürzüye)
On beş sene az geliyo gözüme
Kumalar’da bir topucuk kar idim
Yeller esti ılgıt ılgıt eridim
Evvel yarin kıymatlısı ben idim
Şimdi karşılardan bakan ben oldum
Tirene binemedim
İzmir’e inemedim
Elimin gınasıynan
Geriye dönemedim
Tiren yolu bu muydu
İçi dolu su muydu
Yolla yarim bir mektup
Ediceğin bu muydu
Koyun gelir guzusuynan
Ayağının tozusuynan
Ben koyunu güderin
Ardı körpe guzusuynan
Koca çeşme harlayo
Tülü tırpan yağlayo
Kenefi de sorarsan
Ziğim ziğim ağlayo
Tülü binmiş kır ata
Cebi dolu mazmata
Etme Tülü daveyi
Bizim işler horata
Yelek diktim geymedi
Diktiğime deymedi
O senin gavur anan
Seni bana vermedi
Yeleği basma yarim
Darılıp küsme yarim
El ağzına bakıp da
Selamı kesme yarim
Dam başının tozuyum
Ben kurbanlık guzuyum
Tutma Ahmet kolumdan
Ben candırma gızıyın
Menevşe biçim biçim
Ağlarım için için
Millet bana düşmandır
Seni sevdiğim için
Entarisi mor gumaş
Kolları gulaş gulaş
Sen de beni götcesen
Bizim köşeyi dolaş
Armıt dalda beş olur
Yere düşer keş olur
Ben sana yandığımdan
Alem bize küs olur
Enterini ben diktim
Sen ünnedin ben gittim
Köyde güzel ben miydim
Gözünü bana diktin
TÜRKÜ
Evleri demir yolunda
Altınları boynunda
Kız seni alır giderin
Dayının huyunda
***
Mektup yazdım acele
Al eline hecele
Mektup yarin bedeli
Guy goynuna gecele
***
Dere boyu giderin
Gara(kara) koyun güderin
Arkadaşım kız olsa
Ben goyunu güderin
***
Evleri demir yollarında
Altınları boylarında
Kız seni alır giderin
Melek mi(cinli mi) var soylarında
Bağa vardım budama
Kilit aldım odama
Gücücükten evlendim
Sarılıp da yatmaya
Candırma çavuşuyun
Yol verin savaşayın
Beni candırma sanma
Askerde yüzbaşıyın
Ocak başı duz daşı
Benim yarim yarim onbaşı
Olcasa çavuş olsun
Dosta düşmana karşı
SÖZLÜK: Narşifen: Bakır veya alüminyumdan su bardağı Timin: 18’lik 1/8’i buğday ölçüsü
Tülü ve Kenef: Köyden kişi lakapları Ziğim ziğim: Tiz sesli,gözü yaşlı Horata: Şaka
(Kaynak: Bakiye ÖZEL)
Dama vurdum gazmayı
Al başımdan yazmayı
Anandan mı öğrendin
Gostak gostak gezmeyi
Bahçelerde gerdime
Gel yardıma yardıma
Sevmediğim oğlanlar
Hep düşüyor ardıma
Cami ardının gazları
Yeşil yeşil gözleri
Ne de güzel oluyo
Bizim köyün gızları
Ütü ütüye benzer
Ütü masada gezer
Benim sevdiğim oğlan
Tarık Akan’a benzer
Gara gara gazanla
Gara yazı yazanla
Cennet yüzü görmesin
Aramızı bozana
Mor goyun melemesin
Mor menevşe yemesin
Sevdiğini almayan
Ben evlendim demesin
Elmayı alay vedim
Dibini belley vedim
Sevmediğim o(ğ)lana
Saçımı sallay vedim
Denizde gum galmadı
Balıkda pul galmadı
Söyleyceğim çok idi
Kağıtta yer galmadı
(Ağzımda dil galmadı)
Garşıda durup durma
Boynunu burup durma
Alacaksan al gayri
Ma(ha)na bulup durma
Denize dalayım mı
Bir balık alayım mı
Koca köyün içinde
Ben yarsiz kalayım mı
Kuyuya gova saldım
Kendisi dolsun diye
Yarime mektup yazdım
Hatıra olsun diye
Ermenidir bu insan Ermeni
Kaşı gözü inadına sürmeli
Güzelleri dane dane sarmalı
Çirkinleri diyar harbe sürmeli
Karyolanın yayları
Ben sayarım ayları
Yarim gelecek diye
Hazırladım çayları
Kiremit kiremit gezerim
Kiremitleri ezerim
Çok konuşma gaynana
Kumpül gibi ezerin
Bahçelerde börülce
Oynar gelin görümce
Oynasınlar bakalım
Bir araya gelince
Bahçede iğde midir
Dalları yerde midir
Her gördü(ğü)nü seversin
Sendeki miyde midir
Fasulyeyi haşladım
Toprak tenceresinde
Gel yarim konuşalım
Mutfak penceresinde
Ayşe taşta oturur
Oğlan evi lokum getirir
Yeme Ayşe lokumu
Oğlan seni götürür
Karyolanın demiri
Babam verir emiri
Eğer babam vermezse
Kaçmak Allahın emri
Hopile hopile
Bıyıkları yok bile
Senin gibi oğlana
İsli mendil çok bile
Kapılarda numara
Yar oturmuş gumara
Şimdi şur dan geçecek
Sağ elinde cığara
Dambaşında ot olur
Soğuk vurur kötü olur
Bize laf söyleyenlerin
Biraz aklı gıt olur
Altın oklava derler
Nuh köyü toprağı derler
Kimse bize çıkamaz
Yaka kekliği derler
Kaynanam gabak gibi
Görümcem şebek gibi
Damat beyi sorarsan
Vitrinde böbek gibi
Vişne dalı eğilmiş
Eğilmiş de yer(e) değmiş
Biz ün(i)vers(i)tede okuyoz
Zararımız kime değmiş
SÖZLÜK: Tırkaz: Sürgü(Kapıyı tırkazla). Hırsız içeriden olursa kapı tırkaz tutmaz.
Kaynak: nuhkasabasi.com

ATATÜRK
Image
GÜZEL OKUL, GÜZEL GÖZLER PROJESİ
Image
TARIM VE HAYVANCILIKTA MARKA İLÇE
Rastgele Resim
Ak_ren_Ba_komutan_An_t_.jpg
E-DEVLET
Image




Image




Image




Image




Image




Image



SİNANPAŞA HARİTASI
Image
SİNANPAŞA FOTOĞRAFLARI
Image







SİNANPAŞA GENEL FOTOLARI

PİKNİK ALANLARIMIZ
Image







ÇATALOLUK PİKNİK ALANI

ŞEHİTLİKLERİMİZ
Image







ŞEHİTLİKLERİMİZ

SUUÇTUĞU YÜRÜYÜŞ FOTOLARI
Image








SUUÇTUĞU YÜRÜYÜŞ FOTOLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder